Főzelékek Húsmentes ételek

Tejszínes csicseriborsó főzelék, chilis-fokhagymás roppanccsal

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
0
(0)

Ismét egy olyan recept következik, amit ebben a formában ovo-lakto vegetáriánusok is fogyaszthatnak. Aki szereti a sárgaborsót, annak kifejezetten ajánlom ezt a főzeléket is (nagyon hasonlít az ízük). Korábban már írtam a csicseriborsó jótékony, élettani hatásairól, ide kattintva elérhető.

csicseriborso2 2

Az Ataisz Reformélelmiszereket gyártó cég egyik termékével, vöröslencse roppanccsal tálaltam. Itt meg is jegyzem, hogy ebből a termékcsaládból mást is ki fogok próbálni, például cukormentes tzatziki öntettel – akár salátával is, mert maga a fasírt önmagában is igen tápláló. Vöröslencseliszt az alapja, a lencse jótékony hatásairól már írtam korábban, ide kattintva olvashattok róla!

Továbbá le kell szögeznem, hogy ezzel a termékkel a tényleg csípős dolgokért rajongóknak kedveznek, ezért én csak kóstoltam, de a Férjem oda volt érte.

Hozzávalók a főzelékhez:

420 gramm szárazon kimért csicseriborsó

1 kisebb fej vöröshagyma

1 kávéskanál őrölt szerecsendió

2 púpos evőkanál fokhagymakrém (természetesen friss fokhagyma is használható hozzá)

Körülbelül 10 gramm só

300 ml (főző) tejszín (10%-os)

Körülbelül 1200 ml víz

Hozzávalók a fasírthoz:

1 csomag Ataisz vöröslencse fokhagymás-chilis roppancs (ha ide kattintasz, megnézheted/megveheted)

260 ml víz

Napraforgóolaj a sütéshez (nekem 30 ml zsiradékot vett fel az egész)

Elkészítése: előző este átmostam és beáztattam a csicseriborsót annyi vízben, hogy jól ellepje. Másnapra szinte az egészet magába is szívta, majd egy lábosba öntöttem és ismételten töltöttem rá vizet. Rávágtam a vöröshagymát -akár nagyobb darabokban is, hiszen botmixelve lesz-. Kis láng fölött, fedő alatt puhára főztem, majd botmixer segítségével pürésítettem. Természetesen ízlés dolga, hogy hagyunk-e benne darabokat vagy sem. Felöntöttem a tejszínnel, befűszereztem és hagytam, hogy egy utolsót forrjon.

A csomagoláson szereplő utasítás alapján készítettem el a fasírtot: a poralapot elkevertem 260 ml meleg vízzel, hagytam állni egy keveset, formáztam kedvemre, majd olajban kisütöttem és melegen tálaltam. 


Megjegyzés: amennyiben konzerves csicserit használunk, abban az esetben szükség lesz sűrítésre. A tejszínhez keverhetünk akár gluténmentes lisztet is! A konzerves csicseriborsó levét érdemes megtartani és mentes csoki-mousse-t készíteni belőle:

https://finomatmaskepp.cafeblog.hu/2017/10/23/habkonnyu-csoki-mousse-meglepo-alapanyagbol/



csicseriborso 2


Tápanyagértékek: a kész főzelékem súlya 1819 gramm lett, ebben 1948 kcal, 92,7 gramm fehérje, 57,2 gramm zsír és 275,8 gramm szénhidrát (a szénhidrátdiéta szabályai szerint számolva 254,5 gramm) lett benne nekem.

A kész fasírtom súlya 411 gramm lett, ebben 981 kcal, 31,2 gramm fehérje, 40 gramm zsír és 124,4 gramm szénhidrát lett benne nekem.

csicseriborso1 2

Jó étvágyat!

Kíváncsi vagyok a véleményedre!

Mennyire tetszett az, amit olvastál? 0 / 5. 0

Gyere és tarts velem az alábbi helyeken is:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

%d bloggers like this: