Ha szeretnénk, hogy igazán sűrű levesünk legyen nagyjából 30 grammnyi liszttel sűrítsük a tejszínt mielőtt a leveshez öntenénk. Gluténmentes, teljes kiőrlésű barna rizsliszttel is nagyszerűen működik. 
Levesek

Roppantul finom vaníliás-gyömbéres sütőtökkrémleves

Bevezető

Gondoltam, ha már többek között a sütőtök szezonja van érdemes kihasználni és készíteni belőle levest (is). Mi igen szeretjük a krémleveseket, így nem is volt kérdés, hogy most is ez irányban gondolkozom. Ránéztem a pultomon pihenő példányra és meg is álmodtam az aznapi levesünket.

sütőtök
Forrás: Nick Collins / Pixabay. Kattintható.

Milyen élettani hatásai vannak a sütőtöknek?

  1. Béta-karotinban gazdag zöldség (úgy, mint például a sárgarépa, sárgadinnye és az édesburgonya is). A béta-karotin az A vitamin elővitaminja. A szervezetünk egy enzim segítségével képes  A vitamint előállítani belőle. *
  2. Bár közel sem olyan számottevő mennyiségben, de említésre méltó: akad még benne C-, és E vitamin is. B9, azaz folsavtartalma is említésre méltó. *
  3. Ugyanakkor érdemes szem előtt tartanunk, hogy 100 gramm sütőtök körülbelül 9,5-9,7 gramm szénhidrátot tartalmaz, glikémiás indexe pedig 70-75% körüli értéken mozog.
  4. Kalóriában (45 kcal / 100 gramm) és zsírban (0,1 gramm / 100 gramm) szegény alapanyag.

Hozzávalók

1050 gramm pucolt, tisztított sütőtök

víz

150 ml főzőtejszín -zsírban szegényebb, ha van rá lehetőségünk-

ízlés szeritn só (nálam 4 gramm só)

1 csapott teáskanál őrölt gyömbér

10 ml vanília aroma (vagy 1 vaníliarúd kikapart belseje)

15 gramm négyszeres erejű természetes édesítőszer (vagy 60 gramm kristálycukornak megfelelő egyéb édesítő)

Elkészítése

a sütőtököt megpucoltam, megtisztítottam és apróbb kockákra vágtam, majd fazékba téve annyi vízzel tettem fel főni, hogy éppen ellepje. Fedő alatt, kis láng fölött puhára főztem. Majd előkaptam a botmixert és eldolgoztam vele a sütőtök darabokat. Visszatettem főni, továbbra is kicsi láng fölé, majd beleöntöttem a vanília aromát, a sót, a kimért gyömbért, édesítőszert és tejszínt. További 5 percig főztem, majd pirított napraforgómaggal vagy pirított tökmaggal (csak pár perc munka egy serpenyő segítségével) tálaltam.

Ha szeretnénk, hogy igazán sűrű levesünk legyen nagyjából 30 grammnyi liszttel sűrítsük a tejszínt mielőtt a leveshez öntenénk. Gluténmentes, teljes kiőrlésű barna rizsliszttel, kölesliszttel (stb.) is nagyszerűen működik.


Hozzávetőleges/irányadó tápanyagértékek

nekem a kész levesem (napraforgómag nélkül) 1793 gramm lett, ebben 622 kalória, 14,1 gramm fehérje, 13,2 gramm zsír és 128,4 gramm (a szénhidrátdiéta szabályai szerint számolva 121,8 gramm) szénhidrát lett benne.

Jó étvágyat!

 

gyömbéres_sütötökkrémleves_finomat_maskepp
Sütőtök-krémleves pirított tökmaggal

Pirított mandulaszeletekkel, egy kanálnyi görög joghurttal tálalva

sütőtökkrémleves_cukormentes

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

%d bloggers like this: